مدیریت تغییرات
مدیریت تغییرات
- نیاز به تغییرات در سیستم مدیریت سازمان به منظور تطبیق تغییرات در محیط کسب و کار و نیز اطمینان از اینکه همه تغییرات پیشنهادی برنامه ریزی، معرفی و با روشی تحت کنترل اجرا شده است.
- طرح ریزی صحیح یک تغییر می تواند به پرهیز از پیامدهای منفی نظیر دوباره کاری یا لغو یا تأخیر یک خدمت کمک کند، یا می تواند نتیجه پیامد مثبت نظیر کاهش خروجی های نامنطبق یا کاهش خطاهای انسانی باشد.
- کاربرد تفکر برمبنای ریسک می تواند در تعیین اقدامات ضروری برای طرحریزی تغییرات در سیستم مدیریت سودمند باشد.
- نیاز به تغییر در سیستم مدیریت می تواند به صورت های مختلفی تعیین شود، برای مثال به عنوان بخشی از بازنگری مدیریت، ناشی از نتایج ممیزی داخلی، بازنگری عدم انطباق ها، تحلیل شکایات، تحلیل عملکرد فرایند، تغییر در موقعیت سازمان یا ناشی از نیازهای مشتریان و سایر طرف های ذینفع ذیربط.