شیوه ارزیابی رضایت مشتری
شیوه ارزیابی رضایت مشتری
- سازمان باید مشتریانی را که از آنها می خواهد بازخورد رضایت مشتری داشته باشد و چگونگی پایش اطلاعات را تعیین کند.
- سازمان می تواند هنگام اتمام معامله از هر مشتری درخواست بازخورد کند یا از یک نمونه جامعه آماری بر اساس تعداد هدف فروش ، مشتریانی که سفارشات مکرر دارند یا مشتریان جدید، استفاده کند. این می تواند به صورت مداوم یا با تواتر خاصی که توسط سازمان تعیین شده است ، انجام شود.
نکته: هنگام تعیین «معیار موردسنجش» می توانید شاخص های کمی معیار هم ذکر کنید، برای مثال معیار: میزان رضایت از پاسخگو بودن سازمان (1: بسیار ناراضی/2: ناراضی/3: نظر ممتنع/4: راضی/5: بسیار راضی)