سوابق بهبود
سوابق بهبود
- هدف از این بخش در ایزوسافت این است که سازمان به طور مستمر از مناسب بودن ، کفایت و اثربخشی سیستم مدیریت خود اطمینان داشته باشد.
- بهبود مستمر می تواند شامل اقداماتی برای افزایش سازگاری خروجی ها ، محصولات و خدمات ، به منظور افزایش سطح انطباق خروجی ها ، بهبود قابلیت فرآیند و کاهش تنوع فرآیند باشد. این کار به منظور ارتقاء عملکرد سازمان و بهره مندی مشتریان و طرفهای ذینفع ذیربط انجام می شود.
- سازمان باید نتایج حاصل از تحلیل و ارزیابی و بازنگری مدیریت را در نظر بگیرد تا مشخص کند که آیا اقدامات بهبود مستمر لازم است. سازمان باید اقدامات لازم را برای بهبود مناسب بودن ، کفایت و اثربخشی سیستم مدیریت در نظر بگیرد.
- روش ها و ابزارهای مختلفی وجود دارد که سازمان می تواند برای انجام فعالیتهای بهبود مستمر (کایزن) در نظر بگیرد. مثالها می توانند این موارشامل باشند: روش شش سیگما، ابتکارات "لخم"؛ الگوبرداری و استفاده از مدلهای خودارزیابی.