کنترل تغییرات
کنترل تغییرات
- هدف از این بخش ایزوسافت این است که سازمان تغییراتی را که در هنگام تولید و ارائه خدمات ایجاد می شود ، مطابق با مقررات تعیین شده در هنگام برنامه ریزی سیستم مدیریت کیفیت، بررسی و کنترل کند.
- اقدامات تعیین شده برای رسیدگی به چنین تغییراتی باید متمرکز شود برای اطمینان از اینکه خروجی ها، محصولات و خدمات پیوسته الزامات قابل کاربرد را برآورده می کنند.
- این بخش ایزوسافت با تغییراتی که در حین تولید و ارائه خدمات رخ می دهد و بر انطباق با الزامات تأثیر می گذارد ، سر و کار دارد. سازمان باید اطمینان یابد با کنترل این تغییرات و بررسی اقدامات صورت گرفته و چگونگی تأثیر کنترل های اجرا شده مطابق با الزامات سیستم مدیریت، تمامیت تولید و خدمات ارائه شده حفظ می شود.
- تغییر قبل از معرفی تغییرات پیشنهادی باید در کلیه مراحل عملیات مورد بررسی قرار گیرد.
- دلیل تغییرات می تواند متفاوت باشد؛ به عنوان مثال ، یک نیاز به تغییر می تواند توسط ارائه دهنده خارجی (به عنوان مثال تأخیر در تحویل یا کیفیت کیفیت) ، یک مسئله داخلی (به عنوان مثال خرابی تجهیزات مهم ، خروجی های غیر نامنطبق تکراری) یا یک مسئله خارجی (به عنوان مثال مشتری جدید یا تغییریافته یا الزات قانونی یا مقرراتی) ایجاد شود.
- در موارد خاص ، نتایج اجرای تغییر می تواند به عنوان ورودی برای فعالیت های طراحی و توسعه تبدیل شود
سازمان باید در این بخش از ایزوسافت، اطلاعاتی را که باید نگهداری شود ، ثبت کند. مثالها عبارتند از:
الف) صورتجلسات فعالیتهای بررسی
ب) نتایج تصدیق و صحه گذاری.
ج) شرح تغییر؛
د) جزئیات مربوط به شخص (افراد) مجاز به تغییر (در نظر گرفتن مشتری بر حسب مورد).