منابع
منابع
- سازمان منابع لازم را برای ایجاد، اجرا، نگهداری و بهبود مستمرسیستم مدیریت و برای کارکرد اثربخش آن باید فراهم سازد.
- برای تعیین منابعی که باید فراهم شود، سازمان بایست توانایی های فعلی منابع داخلی خود (مثل کارکنان، ظرفیت تجهیزات، دانش سازمانی) و محدودیت ها (مثل بودجه، تعداد منابع، زمان بندی) را درنظربگیرد.
- هنگام تعیین منابع، سازمان می تواند تحلیل هزینه ها در برابر منافع فراهم ساختن آن منابع را با استفاده از تفکر برمبنای ریسک درنظرگیرد.
- درباره منابع لازم شامل آنهایی که به صورت برون سازمانی تهیه می شوند نیز می بایست تصمیم گیری شود