طراحی و تکوین محصولات و خدمات
برخی سازمان ها می توانند همه زیربخش های طراحی و تکوین ایزوسافت را استفاده نمایند در حالی که سایر سازمان ها تنها نیاز به گاربرد برخی از این زیربخش ها دارند، نظیر تغییرات طراحی و تکوین یا ارتباط با مشتری.
برای مثال:
- یک شرکتی که سازنده انواع دوچرخه می باشد، باید بخش طراحی و تکوین ایزوسافت را برای یک محصول جدید یا تغییریافته استفاده نماید.
- یک شرکت که محصولی دقیقاً بر اساس طراحی مشتری می سازد، باید تنها در صورتی بخش طراحی و تکوین را استفاده نماید که مشتری تغییراتی را روی آن طرح اعمال نماید یا در صورتی که ارتباطاتی درباره تغییر یک محصول وجود دارد.
- بطور مشابه کافی شاپی که تحت لایسنس کار می کند، می تواند زیربخش های کمتری از طراحی و تکوین را استفاده نماید نسبت به کافی شاپ مستقلی که خودش درباره محصولات، دکور و بازاریابی تصمیم می گیرد.
در برخی موارد، سازمان می تواند تصمیم می گیرد بخش های طرحی و تکوین ایزوسافت را برای فرایندهای عملیاتی خود بکار گیرد تنها بر مبنای دامنه کاربرد سیستم مدیریت، الزامات مشتری یا قانونی و یا بهترین نمونه های صنعت.
مثال هایی درباره اینکه کجا طراحی و تکوین کاربرد دارد، عبارتند از:
- یک خیاط که درخواستی از مشتری درباره افزودن یک تکه پارچه برای لباس سفارش داده شده قبی دریافت می کند
- یک کارگاه کوچک که مشخصات کلاچ پنوماتیک را داشته و یک مشتری تغییری را روی اندازه آن درخواست می کند که منجر به ساخت یک کلاچ اختصاصی می گردد
- یک مؤسسه مشاوره مالی که خدماتی را به کارفرماهای خود در ارتباط با مدیریت پورتفوی سهام به آنها پیشنهاد می دهد، طراحی و تکوین می نماید
- یک مؤسسه آموزشی که برنامه درسی خود را طراحی و تکوین می کند