سوابق کنترل تولید/ارائه خدمت
- برای انتخاب یکی از طرح های کنترلی که در بخش طرحریزی و کنترل عملیاتی > طرح کنترل وارد شده، شناسه آن طرح کنترل را انتخاب نمایید تا اطلاعات فرایند، فعالیت/مرحله مرتبط، محصول/خدمت مرتبط، معیارهای کنترلی فرایند، واحد اندازه گیری (فرایند)، معیارهای پذیرش محصول/خدمت و واحد اندازه گیری (محصول/خدمت) نمایش داده شوند.
- سپس نتایج کنترل فرایند شامل:
- تاریخ تولید/ارائه خدمت، شناسه قابل ردیابی محصول/خدمت
- شواهد پایش و اندازه گیری
- نتیجه کنترل/وضعیت خروجی
- و کنترل کننده را وارد کنید.
- اگر نتیجه حاکی از عدم انطباق بود، شرح عدم انطباق، شرح اقدام پیگیرانه ویا شرح مجوز ارفاقی و تصمیم گیرنده ذیربط را ثبت نمایید.
-
اطمینان حاصل شود که فرایندهایی که خروجی ها با پایش یا اندازه گیری بعدی قابل تأیید نیستند (تصدیق یعنی تأیید، از طریق ارائه شواهد عینی که نشان دهد الزامات برای استفاده یا کاربرد خاص برآورده شده است). نمونه هایی از فرایندهایی که خروجی های حاصل از طریق بازرسی بعدی نمی توانند تأیید شوند شامل انواع خاصی از درمانهای سطحی ، واکنشهای اضطراری یا اقدامات احتمالی مانند فرود هواپیما بر روی آب است.
-
سازمان باید برای جلوگیری از خطای انسانی اقدامات لازم را انجام دهد از جمله: محدود کردن ساعات کاری بیش از حد ، اعمال اقدامات مناسب برای ارتقاء محیط کار مناسب ، ارائه آموزشها و دستورالعملهای مناسب ، اتوماسیون فرایندها ، نیاز به ورود الکترونیکی مجدد اطلاعات مهم ، تهیه دستگاه هایی برای جلوگیری از ابزارسازی نادرست ، جلوگیری از حواس پرتی افراد (مانند دستگاه های الکترونیکی شخصی) ، چرخش کار ، نیاز به تکمیل اطلاعات قبل از ارسال.
-
سازمان باید کنترل های مربوط به ترخیص ، تحویل و فعالیت های پس از تحویل را اجرا کند. این بسته به نوع سازمان متفاوت خواهد بود اما به طور معمول شامل اقداماتی مانند بازرسی نهایی ، تعمیر و نگهداری یا ضمانت می باشد.
مثال - تجهیزات جوش نقطه ای تنها در صورت حفظ دوره ای شرایط الکترودها ، تولید جوشهای خوب را ادامه می دهند.