سفارشات مشتری
عملیات > الزامات محصولات و خدمات > سفارشات مشتری
در این بخش سازمان می تواند مشخصات هر خواسته/الزامات، سفارش یا قرارداد مشتری را ثبت کند.
الزامات مرتبط با محصول/خدمت می تواند شامل هدف کاربرد محصول/خدمت، نیازها و انتظارات مشتری، الزامات قانونی ذیربط و الزاماتی که ضروری است توسط سازمان لحاظ شود باشد (مانند تعداد قطعات یا نام فایل ها برای قابلیت ردیابی در سازمان)
سازمان باید مطمئن باشد ادعاهایی که درباره محصولات/خدمات پیشنهاد می گردد، برآورده می شود. این ادعاها، اظهارات سازمان درباره محصولات و خدمات خود و ویژگی ها و خصوصیات آنها می باشد که می تواند برای مشتریان فراهم شود.
برای مثال یک ارائه دهنده خدمات اینترنتی (ISP) ممکن است در وبسایتش درباره سرعت دانلود ادعاهایی بیان کند، یک سازنده لپ تاپ ممکن است درباره عمر باطری در بروشور محصول ادعاهایی مطرح کند، یک شرکت خودروساز درباره مصرف اقتصادی سوخت در یک تبلیغ ادعا نماید یا یک شرکت بیمه مدعی درباره ارائه خدمات 24 ساعته شود.
سازمان باید عواملی نظیر در دسترس بودن منابع، قابلیت، ظرفیت و زمان های تحویل را درنظر بگیرد.