رضایت مشتری
رضایت مشتری
شیوه ارزیابی رضایت مشتری
- هدف از این بخش در ایزوسافت، تمرکز بر پایش بازخورد مشتری برای ارزیابی رضایت مشتری و تعیین فرصت های بهبود است. این کار یک رویکرد برای درک مشتریان درباره محصولات و خدمات سازمان و اینکه آیا نیازها و انتظارات برآورده شده است فراهم می کند.
- سازمانها باید روشهای متفاوتی برای به دست آوردن اطلاعات را بر اساس نوع مشتری (به عنوان مثال نظرسنجی ، سازمان با سازمان ، سازمان با مشتری ، خدمات عمومی ، دولت ، تجارت الکترونیک) در نظر بگیرند.
- بسته به ماهیت عملیات خود ، سازمانها باید روش (های) مورد نظر خود را تعیین کنند. این روشها می توانند شامل موارد زیر باشند:
الف) نظرسنجی
ب) ارتباط با مشتری
ج) اطلاعات مشتری در مورد کیفیت محصولات یا خدمات تحویل داده شده؛
د) تحلیل سهم بازار؛
ه) تقدیرها؛
و) شکایات؛
ز) مطالبات گارانتی؛
ح) گزارش های فروشنده؛
ط) رسانه های اجتماعی ، مانند وب سایت ها و صفحه های پیام.
ی) درخواستهای صورتحساب؛
ک) اطلاعات نشریات ، مانند روزنامه ها یا ژورنال ها.