راهنمای مسئولیت ها و اختیارات
راهنمای مسئولیت ها و اختیارات:
- مسئولیت ها و اختیارات مشخص در سیستم مدیریت می توانند به یک یا چند فرد منتسب شود.
- آن افراد باید بتوانند در حوزه و یا فرایندهایی که به آنها منتسب می باشد، تصمیم گیری نموده و تغییر مؤثری ایجاد کنند
- لازم بیادآوری است که گرچه اختیار می تواند تفویض شود، اما مسئولیت و پاسخگویی درباره سیستم مدیریت با مدیریت ارشد می باشد
- مسئولیت ها و اختیارات باید برای اطمینان ازانطباق سیستم مدیریت با الزامات استاندارد(های) ISO (ممیزان داخلی یا انجام دهنده بازنگری مدیریت)، پایش اهداف، فرایندها، هماهنگی گزارش دهی درباره عملکرد سیستم، ارتباط با مشتری... تعریف شود