درک نیازها و انتظارات ذینفعان مرتبط یک سازمان
برای درک نیازها و انتظارات ذینفعان مرتبط یک سازمان، فعالیت ها و روش های متعددی می تواند انجام شود.
این امور شامل کار با افراد مسئول فرایندها یا توسط استفاده از روش هایی است که اجازه گردآوری اطلاعات لازم را می دهند.
این روش ها شامل موارد زیر می باشد:
• بازنگری سفارشات دریافتی
• بازنگری الزامات قانونی و مقرراتی با الزامات یا سازمان های قانونی
• لابی گری و شبکه سازی
• شرکت در انجمن های ذیربط
• بهینه کاوی (Benchmarking)
• بررسی بازار
• بازنگری روابط زنجیره تأمین
• اجرای نظرسنجی از مشتریان یا کاربران
• پایش نیازها، انتظارات و رضایت مشتری.