تغییرات طراحی
- سازمان باید بتواند تغییراتی را که در طول یا پس از مراحل طراحی و توسعه ایجاد شده، تعیین، بررسی و کنترل کند. سازمان باید بعنوان بخشی از فرآیند طراحی و توسعه در نظر بگیرد که چگونه تعامل با سایر فرایندها یا اشخاص ذینفع (به عنوان مثال مشتریان یا ارائه دهندگان خارجی) انجام خواهد شد و این موارد را در هنگام تعیین طراحی و تحولات در نظر بگیرد.
- تغییرات می تواند ناشی از هرگونه فعالیتی در سیستم مدیریت و در هر مرحله باشد ، از جمله موارد زیر، اما محدود به این موارد نیست:
الف) در طول اجرای مراحل طراحی و توسعه؛
ب) پس از ارائه و تصویب خروجی های طراحی و توسعه؛
ج) در نتیجه پایش رضایت مشتری و عملکرد ارائه دهندگان خارجی.
- داده های وارده در ایزوسافت که در رابطه با تغییرات در طراحی و توسعه وارد می شود می تواند شامل نتایج ارزیابی اثر تغییرات بر روی اجزای تشکیل دهنده یا محصول یا خدمات قبلاً تحویل شده برای جلوگیری از اثرات منفی باشد. بررسی ، تأیید و اعتبارسنجی فرآیندها غالباً می تواند منجر به اطلاعات مدون در مورد جزئیات طراحی و توسعه شود. اطلاعات مدون همچنین می تواند جزئیات اقدامات انجام شده در مورد فرآیندهای بعدی را تحت تأثیر قرار دهند (مانند خرید ، تولید ، تهیه محصول یا خدمات) و نحوه ارتباط آنها.
- داده های وارده در ایزوسافت نشان میدهد چه کسی اجازه تغییر را داده است. در برخی موارد ، این مجوز از طرف مشتری یا یک نهاد نظارتی الزام شده است. اطلاعات ثبت شده می توانند شامل یک دستور تغییر تأیید شده یا امضای الکترونیکی تغییر باشد که در ایزوسافت بعنوان فایل ضمیمه بارگذاری می شود.