تحلیل و ارزیابی و روش تحلیل و ارزیابی
تحلیل و ارزیابی
هدف از این بخش در ایزوسافت این است که سازمان بتواند داده ها و اطلاعات حاصل از نتایج پایش و اندازه گیری را تحلیل و ارزیابی کند تا مشخص شود آیا فرایندها ، محصولات و خدمات الزامات را برآورده می کنند و هرگونه اقدامات و فرصت های لازم را برای بهبود تعیین نماید.
روش تحلیل و ارزیابی
نمونه هایی از منابع داده می توانند شامل موارد زیر باشند:
الف) محصول: بازده؛ انطباق با الزامات خاص (به عنوان مثال مشتری ، قانونی ، نظارتی)؛ نرخ عدم انطباق به عنوان مثال قطعات در هر میلیون - PPM؛ ضایعات و دوباره کاری، تحویل به موقع، برآورده کردن سفارش؛
ب) عملکرد سرویس: دفعات صف؛ نشانه حل مشکلات مشتری؛ سهولت دسترسی؛ پاکیزگی؛ خانه داری؛ دوستی؛
ج) نتایج حاصل از پایش درک مشتری؛
د) تحویل پروژه ها برای برنامه ریزی (به عنوان مثال بودجه و زمان بندی)؛
ه) بررسی موارد اقدام در مورد ریسکها و فرصتها (به عنوان مثال صورت جلسات)
و) تحویل به موقع و کیفیت (به عنوان مثال مرجوعی ها) برای ارائه دهندگان خارجی؛
ز) وضعیت اهداف.
- سازمان باید در نظر بگیرد که با چه تواتری داده هایی را که به تعیین زمینه هایی برای بهبود کمک می کنند ، تجزیه و تحلیل می کند.
- این می تواند به توانایی سازمان در بازیابی اطلاعات به صورت الکترونیکی یا تهیه دستی اطلاعات باشد.
- سازمان باید اطمینان حاصل کند که روش ها و کیفیت داده ها (به عنوان مثال نمونه آماری، بی طرفانه ، کامل ، دقیق ، توانمند بودن) اطلاعات مفیدی را برای تصمیمات مدیریت فراهم می کنند. تکنیک های آماری می توانند ابزارهای مفیدی برای فرآیندهای تحلیل و ارزیابی باشند