سامانه و نرم افزار تحت وب ایزوسافت
  • درباره ما
  • راهنمای سایت
  • تماس با ما
عضویت و استفاده رایگان
ورود به ناحیه کاربری
۵۴ ۲۷ ۹۱۰۰ (۰۲۱)

  1. راهنمای سایت
  2. عناوین بندها/الزامات استاندارد
  3. ارزیابی عملکرد
  4. برنامه بازنگری مدیریت

برنامه بازنگری مدیریت

برنامه ریزی بازنگری مدیریت

  • بازنگری مدیریت باید در فواصل زمانی برنامه ریزی شده انجام شود. این فواصل می تواند روزانه ، هفتگی ، ماهانه ، سه ماهه ، نیم سالانه یا سالانه باشد.
  • برخی فعالیتهای بازنگری مدیریت ممکن است توسط سطوح مختلف سازمان انجام شود ، مشروط بر اینکه نتایج در اختیار مدیریت ارشد قرار گیرد.
  • الزامی نیست که همه ورودی های بازنگری مدیریت به یکباره مورد بررسی قرار گیرند ، اما درعوض آنها ممکن است در طول بازنگری های مدیریت متوالی مورد بررسی قرار گیرند.
  • سازمان باید چگونگی اطمینان از تحقق همه الزامات بازنگری های مدیریت را مشخص کند.
  • سازمان ممکن است بازنگری های مدیریتی را به عنوان یک فعالیت مستقل یا ترکیبی از فعالیت های مرتبط (به عنوان مثال جلسات ، گزارش ها) انجام دهد.
  • زمان بندی بازنگری های مدیریت می تواند برنامه ریزی شده باشد تا همزمان با سایر فعالیت های کسب و کار (به عنوان مثال برنامه ریزی استراتژیک ، برنامه ریزی کسب و کار، جلسات سالانه ، جلسات عملیات ، سایر بازنگری های استانداردهای سیستم مدیریت) برای افزودن ارزش و جلوگیری از جلسات متعدد زائد باشد.

  • مثال: یک آژانس مسافرتی تصمیم می گیرد که یک روز قبل از جلسه استراتژیک شش ماهه خود ، یک بازنگری مدیریت داشته باشد تا تمام ورودی های لازم برای برنامه ریزی بودجه را دریافت کند ، و اطمینان حاصل کند که اهداف مطابق با مسیر استراتژیک آژانس است.

  • هدف این بخش در ایزوسافت ایجاد ورودی هایی است که یک سازمان در ارزیابی عملکرد و اثربخشی سیستم مدیریت باید در نظر بگیرد.

  • ورودی های بازنگری مدیریت مستقیماً با الزامات سایر بندهای استاندارد مرتبط است. این شامل تحلیل و ارزیابی داده ها است.

  • برای تعیین روندهای تصمیم گیری و اقدامات مربوط به سیستم مدیریت باید از ورودی ها استفاده شود.

  • برای ورودی های بازنگری مدیریت باید موارد زیر در نظر گرفته شود:

    الف) وضعیت اقدامات حاصل از بررسی های قبلی مدیریت

    ب) تغییر در پیامدهای خارجی و داخلی

    ج) اطلاعات مربوط به عملکرد و اثربخشی سیستم مدیریت:

    1) رضایت مشتری و بازخورد سایر طرفهای ذیربط.

    2) میزان تحقق اهداف

    3) عملکرد فرآیند و انطباق محصولات و خدمات

    4) عدم انطباق ها و اقدامات اصلاحی

    5) نتایج پایش و اندازه گیری

    6) نتایج ممیزی ، از جمله ، در صورت لزوم ، نتایج مشتری داخلی ، نهاد قانونی یا نهاد صدور گواهی ، ممیزیها.

    7) عملکرد ارائه دهندگان خارجی.

    د) کفایت منابع

    ه) اثربخشی اقدامات صورت گرفته برای رفع ریسکها و فرصتها

    و) فرصت های بهبود

  • یک سازمان می تواند موارد دیگری را مشمول بازنگری مدیریت کند (مانند معرفی محصول جدید ، نتایج مالی ، فرصت های جدید کسب و کار یا اطلاعات مربوط به مشکلات یا فرصت های مربوط به حوزه کاری یا بازار محل استفاده از محصولات یا خدمات ارائه شده) تا مشخص شود که آیا سازمان قادر است یا قادر خواهد بود به دستیابی به نتایج مورد نظر خود ادامه دهد.

  • بازنگری مدیریت همچنین می تواند برای پوشش سایر الزامات استانداردهای ایزو برای پایش و بررسی اطلاعات اجرا شود.


درباره ما   راهنمای سایت   تماس با ما   عضویت و استفاده رایگان   ورود به ناحیه کاربری  
© تمام حقوق مادی و معنوی این محصول متعلق به ایزوسافت می باشد.