اموال بیرونی شامل چه چیزهایی می باشد
- اموال می تواند ملموس یا نامشهود باشد (به عنوان مثال مواد ، ابزارها ، محل مشتری ، مالکیت معنوی یا داده های شخصی).
- مثالهایی از آنکه مشتری می تواند مواد ، تجهیزات ، دانش یا داده هایی را برای استفاده در تولید محصولات یا ارائه خدمات فراهم کند شامل موارد زیر است:
- ابزار ارائه شده بمنظور اندازه گیری.
- وسیله نقلیه موتوری که برای سرویس یا تعمیر باقی مانده است.
- قطعات برای قرار دادن در صفحه مدار چاپی.
- بسته بندی ویژه برای محصول نهایی؛
- یک لوازم خانگی (به عنوان مثال یک ماشین لباسشویی) که برای تعمیر باقی مانده است.
- داده های مالی و شخصی که به یک شرکت کارت اعتباری یا برای خرید از طریق اینترنت ارائه می شود.
- اقداماتی که یک سازمان برای محافظت از دارایی باید انجام دهد به نوع آن دارایی بستگی دارد.
- در صورت لزوم ، مالک دارایی باید به طور واضح مشخص شود. این می تواند با شناسایی محصول یا با نگه داشتن دارایی مشتری در یک منطقه جداگانه یا محدود کردن دسترسی به مالکیت معنوی باشد.
-
نمونه هایی از اقداماتی که ممکن است شما برای محافظت از اموال معنوی مشتری یا داده های شخصی اتخاذ کنید عبارتند از:
- یک مکان یا پرونده خاص برای ذخیره اطلاعات فکری مشتری ، از جمله نقشه محصول ، اطلاعات ثبت اختراع ، عملکرد و آمار فروش.
- محافظت از رمز عبور از فایلهای رایانه ای.
- روشی که نیاز به مشخصات و داده های مشتری در انتهای یک پروژه حذف شود.
- محدود کردن دسترسی به اطلاعات به افراد خاص و آموزش دیده.
-
وقتی سازمان کنترل اموال را انجام می دهد، تصدیق آن مهم است (به عنوان مثال وضعیت یا شرایط فیزیکی ، صحت اطلاعات شخصی).
-
این تصدیق بسته به نیاز مشتری یا ارائه دهندگان خارجی متفاوت خواهد بود.